Škola, ktorá venuje kvalite maximálnu pozornosť
Udelenie titulu Efektívny používateľ modelu CAF , ktorý Stredná odborná škola Pruské 294 získala po absolvovaní Externej spätnej väzby modelu CAF, ako záverečný krok procesu samohodnotenia prebiehajúceho v období od februára 2020 do februára 2021, preverila efektívnosť procesu samohodnotenia, zlepšovania a uplatňovania ôsmich princípov výnimočnosti, nebolo ukončením činnosti CAF tímu. Ten naďalej pracuje na plnení úloh stanovených v Akčnom pláne zlepšovania. Stanovené úlohy sa priebežne plnia podľa nastaveného harmonogramu.
aktivita č. 1 – bola spracovaná základná mapa procesov školy
aktivita č. 2 - Prebehlo dotazníkové zisťovanie spokojnosti zamerané na spokojnosť študentov, ktoré preukazuje do akej miery sú napĺňané ciele, čo robíme správne a kde máme rezervy a priestor na zlepšovanie.
aktivita č. 3 – Prebehlo dotazníkové zisťovanie spokojnosti zamestnancov vyhodnotením ktorého sa získali informácie o vnímaní pracovného prostredia, motivácie, sebarealizácie zamestnancami. Na základe týchto zistení sa budú stanovovať stratégie pre zlepšovanie a skvalitňovanie pracovného prostredia , pracovnej klímy ako aj motivácie.
aktivita č. 4 – Bola spracovaná analýza IKT zručností zamestnancov, ktorá je odrazovým mostíkom pri stanovovaní plánu profesijného rozvoja zamestnancov.
aktivita č. 5 – Bol schválený systém pre podávanie a vyhodnocovanie návrhov na zmenu / inováciu od zamestnancov / študentov. Prvá možnosť je prostredníctvom schránky umiestnenej na budove „A“ do ktorej bude možné vkladať návrhy. Tieto budú na mesačnej báze predkladané na gremiálnych poradách na posúdenie. Druhá možnosť je podávanie návrhov prostredníctvom zriadenej emailovej schránky , ktoré sa budú taktiež vyhodnocovať na mesačnej báze. Pri tejto forme bude predkladateľovi poskytnutá spätná väzba prostredníctvom informácie o výsledkoch posúdenia predloženého návrhu. Touto cestou by som chcela poprosiť kolegov o aktívne využívanie týchto foriem podávanie podnetov, ktoré vnímajú ako príležitosť na zlepšovanie.
aktivita č. 6 – V rámci zavádzania systémového prístupu k spoločenskej zodpovednosti bol zostavený harmonogram aktivít s týmto zameraním na rok 2021, ktorý bude následne vyhodnotený.
aktivita č. 7 – Pracuje sa na ucelenej koncepcii marketingu zosúlaďovaním všetkých propagačných aktivít školy za účelom dosiahnutia efektu synergie.
aktivita č. 8 – Nadviazanie partnerstiev pre benchlearning/benchmarking, tu v prvej fáze prebieha analyzovanie súčasných partnerstiev a ich prínose v procese zlepšovania, zavádzania inovácií ako aj identifikácie možných rizík.
Nakoľko je akčný plán zlepšovania živý dokument zameraný na proces zlepšovania, ktorý bude priebežne vyhodnocovaný a aktualizovaný o nové aktivity zamerané na identifikované oblasti zlepšovania bude žiaduce zapájanie sa do tohto procesu nie len zamestnancov a žiakov školy ale aj zainteresovaných strán z okruhu partnerov, rodičov budúcich zamestnávateľov ako aj budúcich žiakov.
Spracovala : Ing. Valéria Hlúbiková, metodik CAF tímu