Škola, ktorá žije projektmi
Stredná odborná škola Pruské v školskom roku 2015/2016 na základe výzvy Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR podala 4 projekty a v troch projektoch bola úspešná. Projekty boli zrealizované do konca novembra 2016.
Prvý rozvojový projekt - Propagácia odborného vzdelávania a prípravy v nedostatkových odboroch vzdelávania pod názvom „Biochemik- povolanie s budúcnosťou“ - sa realizoval počas Dňa otvorených dverí dňa 13.10.2016. Cieľom projektu bolo upozorniť žiakov základných škôl na učebný odbor biochemik a zvýšiť ich záujem o tento odbor, pretože má široké možnosti uplatnenia v oblasti potravinárstva a poľnohospodárskej prvovýroby.
Počas DOD mali žiaci základných škôl možnosť vidieť a aj si vyskúšať výrobu ovčieho hrudkového syra v školskom biologickom laboratóriu. Mohli ochutnať zdravé mlieko, ale aj spoznávať jednotlivé druhy syrov. Zisťovali, čo je to vlastne kyslosť mlieka. Žiaci ZŠ, ktorí mali záujem, sa zúčastnili odbornej exkurzie v Agrofarme Červený Kameň, kde mohli pozorovať spracovanie a výrobu mliekarských výrobkov, ako aj výrobu masla, bryndze, rôznych syrov, či prácu v modernom laboratóriu.
Druhý projekt bol realizovaný v rámci výzvy Enviroprojekt 2016. Náš projekt sme nazvali „Škola, ktorej to myslí EKO LOGICKY“, jeho témou boli Obnoviteľné prírodné zdroje.
Cieľom projektu bolo poukázať na strategický význam biomasy pre spoločnosť a poukázať na jej potenciál z hľadiska energetického využitia. Biomasa ako obnoviteľný zdroj energie je výhodným zdrojom energie hlavne pre svoje nenáročné technologické zabezpečenie.
Ďalší zdroj obnoviteľnej energie, ktorý sme riešili projektom , je slnko. Spolu s firmou ECO produkt s.r.o. so sídlom v Kanianke, okres Prievidza, sme vybudovali malý solárny point, ktorý vyrába elektrickú energiu. Využívajú ju hlavne žiaci ubytovaní v školskom internáte na dobíjanie malých elektrických prístrojov, napr. tabletov, mobilov, PC, fotoaparátov a pod.
Dňa 6.10.2016 sa žiaci z II.A triedy zúčastnili exkurzie na tému: Obnoviteľné a neobnoviteľné prírodné zdroje. Navštívili spoločnosť TERMONOVA a.s. so sídlom v Novej Dubnici, ktorá prevádzkuje centrálny tepelný zdroj /CTZ/, jeho výkon plne postačuje na zabezpečenie potrieb odberateľov v meste Nová Dubnica. Žiaci nadobudli podstatnú vedomosť, že úplná nezávislosť od fosílnych palív a 100% výroba elektriny a tepla výlučne na báze obnoviteľných zdrojov znižuje zaťaženie životného prostredia a zvyšuje kvalitu života v regióne Považia.
Tretí projekt pod názvom „Cez finančné hry do reálneho života“ bol realizovaný prostredníctvom výzvy Podpory organizačného zabezpečenia vzdelávania pedagogických zamestnancov v oblasti finančnej gramotnosti a výchovy k podnikaniu na rok 2016. Jeho cieľom bolo prehĺbiť a zvýšiť vedomostnú úroveň pedagogických pracovníkov v oblasti finančnej gramotnosti s prihliadnutím na rešpektovanie prioritných tém výzvy, ktoré sú v súlade s Národným štandardom finančnej gramotnosti (NŠFG). Taktiež mali pedagógovia nadobudnúť zručnosti vo využívaní dostupných prostriedkov IKT vo výchovno-vzdelávacom procese žiakov a voľnejšou – hravou formou implementovať jednotlivé témy NŠFG do edukačného procesu na teoretickom i praktickom vyučovaní, ale aj v rámci záujmových krúžkov a voľnočasových aktivít v školskom internáte.