DIGIHiQVET
DIGIHiQVET: Didaktické a digitálne zručnosti učiteľov na poskytovanie vysokokvalitného praktického vzdelávania cez internet
Názov projektu: DIGIHiQVET: Didaktické a digitálne zručnosti učiteľov na poskytovanie vysokokvalitného praktického vzdelávania cez internet
Projekt: ERASMUS + /KA2/ - Strategické partnerstvo pre stredné odborné vzdelávanie
Trvanie projektu: 1. marec 2021 – 31. január 2023
Oblasť: dištančné vzdelávanie praktického vyučovania – inovatívne praktiky vyučovania v digitálnom svete
Zadávateľ projektu: BIOTECHNIŠKI CENTER NAKLO, Slovinsko (SOŠ)
Partneri projektu:
- Shipcon Limassol, Ltd. Cyprus (profesionálna agentúra)
- Baltic education technology institut, Litva (profesionálna agentúra)
- IES Virgen de la Cabeza, Španielsko (SOŠ)
- Stredná odborná škola Pruské, Slovenská republika (SOŠ)
Zámerom projektu DIGIHiQVET je vyškoliť didaktickými a technickými znalosťami učiteľov a majstrov stredného odborného vzdelávania, aby mohli realizovať vysokokvalitné učebné osnovy vo svojej praxi počas dištančného (on-line) vzdelávania. Pre kvalitné „on-line“ vzdelávanie, rozumej vzdelávanie prostredníctvom internetového pripojenia, je nevyhnutné mať technické a didaktické zručnosti. Učitelia museli často vykonávať dištančné vzdelávanie bez vhodných technológií, ako aj zručností na ich používanie. Podľa Hodgesa (2020) by si implementácia tohto typu vysoko kvalitného vzdelávania vyžadovala dlhodobé prípravy vrátane celej infraštruktúry, podporných služieb a dôkladnej didaktickej a obsahovej (Hodges, C., idr. 2020: Rozdiel medzi pohotovostnou diaľkovou výučbou a on-line výučbou).
Hlavné ciele:
- zvýšenie pedagogických a digitálnych znalostí, zručností a kompetencií učiteľov a majstrov stredného odborného vzdelávania s cieľom pripraviť ich na primeranú pedagogickú (metodickú a didaktickú) realizáciu praktického dištančného vzdelávania (napr. výroba pečiva), ktoré by malo byť rovnako dobré a efektívne ako prezenčné praktické vyučovanie,
- podpora neformálneho, profesionálneho, široko dostupného diaľkového vzdelávania učiteľov odborných predmetov a majstrov odborného výcviku,
- zlepšenie dištančného vzdelávania s dôrazom na praktické vyučovanie pre všetkých žiakov vrátane žiakov s poruchami učenia, žiakov patriacich do sociálne znevýhodnených skupín, žiakov bez prístupu na internet doma, žiakov bez počítačov alebo s nízkou digitálnou kompetenciou,
- zvýšenie prispôsobivosti praktickej výučby a jej úspešné začlenenie do režimov diaľkového vzdelávania alebo do kombinácie zmiešaného vzdelávania (čiastočne dištančné vzdelávanie, čiastočne prezenčné vzdelávanie).