Záverečné vyhodnotenie projektu

Názov projektu : Akreditácia

Číslo projektu : 2021-1-SK01-KA121-VET-000010418

Sektor : Odborné vzdelávanie

Dátum začiatku projektu :     01. 09. 2021

Dátum ukončenia projektu : 31. 08. 2023

Hlavným cieľom v projekte  bolo zabezpečenie profesijného rastu žiakov a pedagógov využitím inovácií v edukačnom procese, a čiastkovými cieľmi využiť a uplatňovať praktické metódy, formy, ako aj techniky a aktivity v edukačnom procese prostredníctvom poznávania a získavania vedomostí a zručností v inom (cudzom, zahraničnom) prostredí ,rozvíjanie a zvyšovanie rozsahu a kvalitu kompetencií žiakov a pedagógov, využívanie získaných poznatkov pri uplatňovaní názorných a praktických metód a foriem v edukačnom procese a zapracovanie poznatkov a skúsenosti do školských vzdelávacích programov príslušných odborov. Všetky nami stanovené ciele boli naplnené, dokonca v počte účastníkov jednotlivých mobilít aj prekročené.

Boli vyslaní piati účastníci v skupine kurzov a odbornej prípravy, ktorí si zlepšili svoje jazykové zručnosti v anglickom jazyku a tým sa stali schopnými pracovať v medzinárodných tímoch pri realizácií ďalších projektov - nielen v rámci programu Erasmus+, boli vyslaní traja pedagogickí  zamestnanci v aktivite jobshadowing, ktorí získali skúsenosti nielen vo svojom odbore, ale aj v oblasti manažnemtu a marketingu riadenia školy, čo v značnej miere prispeje k realizácií ďalších aktivít školy- a to konkrétne riešenie získavania študentov do jednotlivých odborov vzdelávania, do kurzov , do celoživotného vzdelávania.

Študenti boli vyslaní k jednotlivým partnerom na základe plánu - boli realizované mobility v odboroch agromechatronik, podnikateľ pre rozvoj vidieka a záhradníctvo. Študenti si počas mobility rozšírili svoje portfólia ako relevantného, moderného nástroja na hodnotenie procesu učenia sa žiaka, ktorý okrem iného poskytoval aj informácie o získaných skúsenostiach, vedomostiach, zručnostiach a pracovných výsledkoch žiakov. Snahou školy bolo aktívne zapájanie účastníkov s nedostatkom príležitostí do svojich aktivít, avšak práve títo študenti nemali záujemzapojiť sa (problém boli hlavne rodičia).

Škola dodržala zásadu environmentálnej udržateľnosť a zodpovednosti nakoľko všetci účastníci využívali zelené cestovanie. Škola patrí dlhodobo k tzv. Zeleným školám takže ochrana životného prostredia patrí medzi jej priority. Keďže v súčasnosti partí digitalizácia súčasťou bežného života využívali sme a využívame digitálne nástroje na komunikáciu, na zabezpečovanie jednotlivých aktivít , naďalšiu spoluprácu s partnerskými organizáciami. Komunikovali sme so študenti, ako aj partnermi online nielen počas prípravy a realizácie projektu, ale aj následne - príprava ďalších mobilít s partnermi. Do projektu boli získaní dvaja nový partneri - jobshadowing - polská škola a mobilita študentov - rakúska škola - táto nemala doteraz skúsenosti s mobilitami v programe čím sme naplnili jeden z cieľov programu - podporovanie rozvoja európskeho vzdelávacieho priestoru. Tým, že patríme k skúseným organizáciam mali sme možnosť podeliť o svoje vedomosti s rakúskym partnerom.

Účastníci sa vyjadrovali pozitívne v nadväznosti na získané vedomosti a kompetencie. Uviedli konkrétne zručnosti, ktoré počas stáže nadobudli, pričom tieto boli rôznorodé vzhľadom na rôznorodosť a pestrosť odborov a charakteru mobility. Naučili sa nové postupy a metódy, precvičili si zručnosti už nadobudnuté,zlepšili sa v hovorovej angličtine, keďže komunikovali s učiteľmi v škole, na pracoviskách, so študentmi pri spoločných aktivitách, ako aj pri neformálnych stretnutiach mimo školy.

Žiaci sa v rakúskom Burgkirchene získali množstvo nových zručností - napr lepšie zvárať kyslíkom, zdokonalili sa vo zváraní elektródou, rezali s plazmou. Zdokonalili si šoférske zručnosti s veľkým traktorom, nadstavovali sejačku pomocou digitálnych zariadení priamo z traktora. Zaujímavosťou bolo získanie novej zručnosti v ťažbe dreva s motorovou pílou, ktorá bola ako pridaná hodnota k programu v rámci mobiliy. Zdokonalili si orientačné schopnosti, taktiež si zdokonalili pracovanie s mapami a digitálnou navigáciou v rámci presného poľnohospodárstva , pracovali na obsluhe poľnohospodárskej techniky- sejačky, nastavovali ju digitálne z traktora, pracovali s digitálnymi nástrojmi s elektronikou . tablet, počítač, mobil, ovládanie dronu. Získali nové skúsensti v práci v kolektíve rôznorodých profesií ako aj jazykov.Získali nové zručnosti v oblasti ovládania a fungovania automatickej dojárne a automatického kŕmenia kráv, získali nové vedomosti a zručnosti v chove hospodárskych zvierat. Ako pridaná hodnota ich mobility boli informácie o inštalácií, fungovaní a využívaní fotovoltaických panelov, ktoré rakúsky partner využíva ako zelenú energiu a pre študentov to bola prvá skúsenosť s takýmto environmetálym prvkom.

Stážistky, ktoré absolvovali mobilitu v Slovinsku, mali veľmi zaujímavé a pestré aktivity v škole, aj v kvetinárstvach. Získali nove praktické zručnosti -nové techniky a postupy pri výrobe aranžmánov a dekorácií, získali nové vedomosti a zručnosti pri netradičných postupoch tvorby vianočného svietnika z dreva a listov, tvorili závesné aranžmány v tvare stromčeka,získali a naučili sa inovatívnej technike pletenia zo špagátu. Spolu s domácimi študentami pracovali na rôznych technikách používaných v aanžovaní -techniky lepením, vypichovaním, viazaním, vytvorili množstvo aranžmánov, ktoré slúžili na predaj a na výzdobu školy. Veľkým bonusom bol workshop s floristickou celebritou Tomaszom Maxom Kuczynskim(PL) , kde sa naučili ďalšie zaujímavé inovácie pri kreovaní vianočných aranžmánov, hlavne vencov, pričom pracovali s odpadovým stavebným materiálom. Posudzovali pozitíva a negatíva pri výzdobe výkladov v rôznych kvetinárstvach, nachádzajúcich sa v hlavnom meste a v menších mestách. Naučili sa nové dekoratívne techniky pri balení vianočných guličiek, pri čistení a zarezávaní kvetov a zdokonalili sa v starostlivosti o rezané a črepníkové kvety. Obohatili svoje kompetencie o nové poznatky pri dennej komunikácii so zákazníkmi a pracovníčkami v kvetinovej predajni, kde predávali okrem aranžmánov aj záhradnícke doplnky. Zdokonalili sa v angličtine a celkovo v komunikácii s ľuďmi mimo Slovenska. Dôležité bolo porozumenie a zdokonalenie sa v komunikácii medzi žiakmi, učiteľmi, kvetinármi a zákazníkmi.

V partnerskej škole Čechách bola mobility zameraná na získavanie skúseností a zručností v chove hospodárskych zvierat - kravy, kone, ovce , získali nové poznatky a zručnosti v súvislosti s posudzovaním koní, čistením, kŕmením, česaním, lonžovaním a precvičili si starostlivosť, ktorá je pri koňoch dôležitá, starali sa o teľatá, čistili boxy a určovali kŕmnu dávku. Oboznámili sa s plemenami hospodárskych zvierat, ktoré nemajú možnosť vidieť v našich podmienkach. Skúsenosťou bola práca s exotickými zvieratami v teráriách ak na súkromných ekofarmách venujúcim sa predaju z dvora. Vyskúšali si úkony pri starostlivosti o ovocné sady, zlepšili si znalosti v oblasti včelárstva.Všetci účastníci získali Europassmobility a certifikát.  

Účastníci, ktorí sa zúčastnili aktivity pozorovanie pri práce vysoko hodnotili svoje aktivity počas ich mobilít. Za školu sa zúčastnili traja pedagogickí zamestnanci , pričom dvaja absolvovali mobiltu u poľkého partnera zameranú na získavanie kúseností v rámci odborných predmetov rozvoja vidieka, v ktorých má polská škola značné skúsenosti.

Z výstupov pedagógov vzišli zaujímavé a podnetné zistenia ako napr. Škola zabezpečuje v pravidelných intervaloch podľa potreby inovatívne softvéry pre jednotlivé učebné a študijné odbory, pedagogickí zamestnanci využívajú pri výučbe odborných predmetov online učebnice.preberanie stravy v školskej jedálni realizujú prostredníctvom QR kódov. Z nových zručností to boli - po skončení každého dňa praktického vyučovania ohodnotí pedagóg každého žiaka na základe splnenia čiastkových kritérií – bodovanie 0 – 10 bodov (dodržiavanie BOZP, presnosť, pracovný odev, čistota na pracovisku, výsledný výrobok, ...). Na dostatočné ohodnotenie musí žiak splniť stanovené kritériá minimálne na 50%.Priebežné overovanie vedomostí u žiakov realizuje pedagóg prevažne online formou prostredníctvom tabletov, notebookov, prípadne mobilných telefónov. Vstupné testy, záverečné testy, napr. na konci školského roka alebo pri ukončení štúdia žiakov realizuje škola iba online formou. Nadobudli aj nové skúsenosti:Škola nepatrí pod ministerstvo školstva, ale pod ministerstvo pôdohospodárstva. To škole zabezpečuje iné možnosti v oblasti vybavenia a financovania napr. poľnohospodárskej techniky. Škola využíva fotovoltaické panely ako alternatívne zdroje energie. Na vykurovanie hál a dielní s poľnohospodárskou technikou využívajú teplý vzduch, ktorý sa ohrieva v rúrach s dĺžkou 3km cca 3m pod zemou. Finančné prostriedky získava škola aj cez projekty, čím si dovybavuje napr. odborné učebne, kvalitnejšie podmienky pre praktické vyučovanie (napr. krytá a uzavretá hala na výučbu manipulácie s poľnohospodárskou technikou). Cez projekty škola plánuje v dohľadnej dobe vybudovať pavilón zameraný na chov rôznych hospodárskych zvierat. V škole majú úzke prepojenie teoretického a praktického vyučovania, pretože si to manažuje väčšinou 1 vyučujúci z dôvodu maximálneho medzipredmetového prepojenia a trieda žiakov sa na odborné predmety a praktické vyučovanie delí na menšie skupiny. Tretí účastník mal pozorovanie pri práci zamerané na získavanie skúseností v oblasti manažmentu a marketingu riadenia v oblasti celoživotného vzdelávania u talianskeho partnera, ktorý má s touto formou vzdelávania veľké skúsenosti Spoznal systém práce a hlavne aj náboru do kurzov odborného vzdelávania vo floristike, zúčastnil sa aktivít , na ktorých pracoval manažment privátnej floristickej školy - príprava kurzov, ativity spojené s prezentáciou školy a kurzov ponúkaných školou, príprava marketingových nástrojov na realizáciu kurzov, rezentácie v printových a elektornických médiách, spolupráca s konkretnym floristickým obchodom, kde bola realizovaná praktická časť vzdelávania. Boli posilnené digitálne zručnosti v kontexte lepšieho využívania elektronických médií, platforiem- instagram, twiter, tic-toc, používanie platroriem google,komunikačné zručnosti. Získal viac skúseností v praktických zručnostiach manažovania kurzov v rámci celoživotného vzdelávania, a to od prípravy až po konečnú fázu odovzdávania certifikátov o absolvovaní daného kurzu.Zaznamenal veľmi intenzívne prepojenie školy a komunity - mesta a okolia , ktorí boli zainteresovaní hlavne v oblasti marketingových aktivít školy. taktiež vysoko hodnotil prepojenie jednotlivých floristických obchodov a ich zaintereovanosť na ďalšom vzdelávaní študentov a pracovníkov.

V rámci aktivity kurzy a odborná príprava boli vyslaní piati účastníci na jazykový kurz , ktorý sa konal na Malte. zainteresovaní veľmi kladne hodnotili prínos kurzu nakoľko si významne zlepšili svoje jazykové zručnosti, museli pracovať v medzinárodnom prostredí , taktiež pracovali s digitálnymi technológiam, ktoré využívali i počas vyučovania. Vysoko bola hodnotená denná komunikácia v anglickom jazyku, spoznanie iného vzdelávacieho systému - nových metód a foriem vzdelávania, celkové spoznanie krajiny, formálna aj neformálna forma komunikácie v anglickom jazyku - nadviazanie medzinárodných kontaktov.

Účastníci sa veľmi pochvaľne vyjadrovali o kompetenciach jednotlivých lektorov, ktorí pracovali hlavne s digitálnymi technológiami pri výučbe, ktoré vzhľadom na rozmanitosť jazykov jednotlivých účastníkov v skupine bola nevahnutná. Aj toto z pohľadu pedagóga vnímali ako inováciu v ich ďalšej pedagogickej práci. Ako jediné negatívum označili dobu trvania kurzu , všetci sa zhodli na dlhšej dobe trvania kurzu.


Kalendár podujatí

Predchádzajúci mesiac Február 2026 Nasledujúci mesiac
Po Ut St Št Pi So Ne
  1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28