Transfer inovácií vo floristike – ECVET 2

Projekt : ERASMUS+ KA1

Názov projektu :Transfer inovácií vo floristike – ECVET

Schválený : na základe výberového procesu v programe Erasmus + KA1 pod číslom 2016-1-                  SK01-KA102 – 022 405

Začiatok projektu : 01-09- 2016

Koniec projektu : 31-08- 2018

Zapojené partnerské inštitúcie :

Vysielajúca organizácia : Stredná odborná škola Pruské , Slovensko

Prijímajúce organizácie :

Landwirtschaftiliche Fachschule Langenlois , Rakúsko

Escola d'Art Floral de Catalunya, Barcelona, Španielsko

Česká zahradnická akademie Mělník - střední škola a vyšší odborná škola, Česká republika

Srednja škola "Arboretum Opeka" Varaždín, Chorvátsko

Vea-Statens fagskole for gartnere og blomsterdekoratører Moelv, Nórsko

Remeslo je ústredným bodom v tomto projekte, a tento cieľ bude splnený zaslaním študentov na príslušné študijné pobyty na jednotlivých pracoviskách. Tam sa študenti zamerajú na rozdiely a inovácie v kvetinovom dizajne, vo floristických technikách, v pestovaní záhradníckeho rastlinného materiálu. Prostredníctvom tejto mobility dosiahnu všetci zúčastnení zlepšenie svojich profesijných zručností.

Ďalšie ciele pre študentov:

  • zlepšenie svojich medzinárodných kľúčových kompetencií a zvýšenie povedomia o európskom občianstve v oblasti záhradníctva a floristiky
  • zvýšenie zamestnateľnosti na národnej úrovni aplikovaním získaných skúseností zo zahraničia
  • zoznámenie sa s inými kultúrami a odlišným prostredím v ich oblasti záujmu alebo pracoviska
  • obohatenie odborných kompetencií o nové a inovatívne technológie v ich konkrétnej oblasti odborných znalostí vo floristike a záhradníctve
  • aplikovanie svojich skúseností a znalostí v novom prostredí
  • rozšírenie ich kultúrnych prejavov a profesionálnych inovácií
  • získanie praktických skúseností, ktoré vedú k zlepšeniu ich estetických kompetencií a technických zručností,
  • zlepšenie medziľudských a medzikultúrnych kompetencií

Cieľom pre pedagógov je, aby zlepšili svoje znalosti týkajúce sa:

  • vzdelávacieho systému v súlade s národným kvalifikačným rámcom EQR / EQAVET
  • rôzne spôsoby využitia pedagogických didaktických pomôcok
  • rôzne spôsoby zapojenia praxe do vzdelávania
  • rôzne spôsoby evaluácie - hodnotenia praktickej zručnosti v simulovanej profesijnej situácii
  • šírenie a využitie výsledkov projektu, ktoré sa zakomponujú aj do vzdelávacích dokumentov školy
  • rozšírenie EQR / ECVET v sieti partnerstva
  • rozvoj medzinárodných študijných jednotiek (ECVET)
  • rozvoj medzinárodných hodnotení (EQAVET)
  • osobný rozvoj v ich celoživotnom procese vzdelávania

Prepokladané úlohy pre študentov zapojených do projektu sú:

  • zlepšiť svoje možnosti uchádzania sa o prácu alebo ďalšie vzdelávanie v medzinárodnom kontexte
  • podporovať svoje medzinárodné zručnosti, keďže prídu do styku s inými kultúrami, technikami, pracovnými podmienky, jazykovými a sociálnymi podmienkami
  • rozvíjať vedomosti vrámci špecifických predmetov, osobné, medzikultúrne a jazykové kompetencie
  • zlepšiť svoje pracovné príležitosti (tak v na národnej, ako aj na medzinárodnej úrovni)
  • umožniť kvalifikačné činnosti v partnerskej škole a vzdelávacích inštitúciách v zahraničí
  • vybudovať nové budúce partnerské siete

Predpokladané úlohy pre pedagógov zapojených do projektu sú:

  • zažiť čo najviac inovácií v oblasti vzdelávania a ich aplikovanie
  • zažiť zmeny a vývoj v rámci odvetvia tým, že učiteľ má praktické umiestnenie v zahraničnej spoločnosti a účasť na vyučovacom procese
  • skúmať časti osnov ponúkaných rôznymi zahraničnými vzdelávacími inštitúciami (ECVET)
  • podporovať spoluprácu medzi školu a záhradníckymi podnikmi v Európe, venovať pozornosť komparácii a rozvoju školských osnov, a to na národnej i medzinárodnej úrovni
  • overiť výsledky vzdelávania, povinnosť zdieľať novo nadobudnuté vedomosti zo zahraničia v rámci pracovníkov tímu, s cieľom posilniť vlastnú organizáciu
  • rozvíjať odborné zručnosti a kompetencie
  • mať viac príležitostí na vykonanie zmien v dôsledku modernizácie a internacionalizácie v iných krajinách (získavať nové podnety na praktických stážach a vo vzdelávacích organizáciách)
  • nadobudnúť preferenčnú kvalitu práce so študentmi ako aj preferenčnú integráciu sociálnej a kultúrnej rozmanitosti
  • posilniť jazykové schopnosti
  • zvýšiť motiváciu a spokojnosť na pracovisku

Sprevádzajúci učitelia zohrávajú dôležitú úlohu v podpore študentov realizovať časť vzdelávania v zahraničí . Prítomnosť pedagóga úzko súvisí s motiváciou k lepším výkonom a to je dôvod, prečo je kombinovaná mobilita preferovaná. Praktické skúsenosti z predchádzajúcich stáží nás vedú k poznaniu, že je to najlepší spôsob na uplatnenie študentov v mobilitnej stáži.

Dokumenty na stiahnutie

Kalendár podujatí

Predchádzajúci mesiac Február 2026 Nasledujúci mesiac
Po Ut St Št Pi So Ne
  1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28