Nový potenciál rozvoja agrosektora – AGROMECHATRONIK

Názov projektu: Nový potenciál rozvoja agrosektora – AGROMECHATRONIK

Číslo projektu: 2019-1-SK01-KA202-060773

Cieľom prktu je vytvorenie spoločnej platformy pre výučbu agromechatroniky v krajinách, ktoré majú priamu skúsenosť s výučbou a jej následnú transformáciu v partnerských krajinách.

Hlavný cieľ v sebe zahŕňa čiastkové ciele v podobe prispôsobenia vzdelávacieho kurikula v zapojených štátoch z dôvodu mobility študentov a pedagogických zamestnancov v systéme OVP formou vy tvorenia komplexného e-lerningového vzdelávacieho materiálu pre predmet agromechatronika. Posilní sa samotná kvalita škôl, učiteľov a majstrov odbornej výchovy v oblasti výstupov učenia potrebné pre trh práce. Študenti si zvýšia medzikulturálne a jazykové schopnosti, nadviažu spoluprácu so zahraničnými učiteľmi a študentmi.

Projekt je v danej oblasti jedinečný a inovatívny, nakoľko zastreší oblasť vzdelávania, kde inovácie postupujú razantnými krokmi vpred a doplní chýbajúcu odbornú literatúru. Projekt bude rozvinutý v dvoch oblastiach. Jednou z nich je zvýšenie kvality, čo sa týka  metodológie vzdelávania učiteľov odborných predmetov a majstrov odbornej prípravy. Druhou oblasťou je prepojenie vyučovacieho procesu so zamestnávateľskou sférou v systéme duálneho vzdelávania.

Partnerstvo v projekte tvorí 5 partnerov:

 SOŠ Pruské – koordinátor projektu. Od roku 2017 vyučuje na škole študijný experimentálny odbor agromechatronik.

AGRION – Združenie dodávateľov pôdohospodárskej techniky v SR, ktorý je odborným garantom vzdelávania s prepojením priamo na výrobcov a predajcov poľnohospodárskej techniky.

ŠIOV  Bratislava – odborný garant pre odborné vzdelávanie na Slovensku.

Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město – stredná škola podobného zamerania.

Landw.Fachschule Burgkirchen Rakúsko – zabezpečuje výučbu v systéme duálneho vzdelávania .

Cieľom projektu bolo vytvorenie spoločnej platformy pre výučbu agromechatroniky v krajinách, ktoré majú priamu skúsenosť s výučbou a jej následnú transformáciu v partnerských krajinách. Hlavným cieľom projektu bolo vytvorenie elektronickej učebnice E - vzdelávací materiál - učebnica (e-book) a metodickej príručky (Príručka pre používateľov – učitelia, majstri a školitelia OVP, žiaci) pre odbor agromechatronik a odbory podobného technického zamerania.

Projekt bol zameraný na dve priority - rozvoj partnerstva medzi OVP a obchodnou sférou a na podporu vzdelávania prácou vo všetkých jej formách a zavedenie systematických prístupov a možností na počiatočný a ďalší rozvoj učiteľov odborného vzdelávania, majstrov odbornej prípravy a mentorov. Všetky partnerské školy riešili podobné problémy, týkajúce sa prípravy kvalifikovaných odborníkov pre trh práce.

Elektronická učebnica je svojou podstatou jedinečná, nakoľko je publikovaná v troch jazykoch, a to v jazyku slovenskom, českom a nemeckom. Učebnica (e-book) má jednotný textový a grafický rámec, obsahuje množstvo príkladov z praxe, teoretické poznatky sú priamo a následne dopĺňané konkrétnymi príkladmi, tiež reálnou, výpovednou a hodnotnou fotodokumentáciou autorov jednotlivých kapitol. Svojou koncepciou je modernou učebnicou, spĺňajúcou požiadavky kladené na moderné a otvorené školstvo. 

Výstup O1. E - vzdelávací materiál - učebnica.

Tvorba textov, spolu s pridaním fotodokumentácie, schém, grafov spracovali jednotliví partneri projektu a boli  zodpovední za napísanie jednotlivých kapitol a pridaní schém, grafov a fotografií na základe odbornosti v rámci jednotlivých partnerov. Učebnica (e-book) je členená na jednotlivé kapitoly, za ktoré boli zodpovední jednotliví partneri. Celkový počet strán v SK verzii je 651 strán, v CZ verzii 643 a v nemeckej je to 669 strán.

E- book je prehľadne rozdelený do desiatich kapitol. Medzi jednotlivých partnerov boli kapitoly rozdelené na spracovanie a boli zodpovední za napísanie kapitol.

Prvé tri kapitoly (kapitola č.1 – Základy spaľovacích motorov, kapitola č.2 – Spojky a kapitola č.3 – Prevodovky) predstavujú nevyhnutný základ potrebný pre užívateľa. Poznatky uvedené v týchto troch kapitolách majú všeobecný charakter, a teda je možné využiť túto časť učebnice aj v príbuzných študijných a učebných odboroch so zameraním na opravu a servis motorových vozidiel a strojov využívaných v poľnohospodárstve. Disponujú bohatou obrázkovou dokumentáciou, vrátane reálnych fotografií z dielenského prostredia, s cieľom zaujať užívateľa a zároveň poukázať na neoddeliteľnosť prepojenia teórie s praxou. Kapitola č.4 – Elektrika a elektrotechnika prehľadne popisuje elektrický prúd a jeho využitie, venuje sa vysvetleniu elektrických obvodov, ako aj elektronickým súčiastkam a riadiacim jednotkám. V kapitole č.5 – Tekutinové mechanizmy sa sústreďuje pozornosť na hydrostatické systémy a ich prvky, ako aj na popis hydrostatických mechanizmov. Ďalej sú tu podrobne vysvetlené pneumatické mechanizmy, ich činnosť a využitie a tiež ich využitie v poľnohospodárskej technike. Kapitola č.6 – Základy ovládania hydraulických a pneumatických zariadení, hydrostatické a pneumatické riadenie. Kapitola č.6 – Základy ovládania hydraulických a pneumatických zariadení, hydrostatické a pneumatické riadenie strojov a zariadení popisuje hydraulické a pneumatické zariadenia a ich ovládacie sústavy, vysvetľuje základné funkcie a princípy činnosti a ovládania. Kapitola č.7 – Spracovanie pôdy podrobne vysvetľuje význam pôdy a základy jej obrábania. Význam správneho spracovania pôdy, využitie vhodnej poľnohospodárskej techniky pri tomto dôležitom procese. Kapitola č.8 – Sejba a sadenie-technológia osiva (výsevu) sa venuje technológii výsevu a osivám a strojom využívaným na siatie a sadenie. V kapitole č.9 – Hnojenie je podrobne a prehľadne popísaná problematika hnojenia a mechanizácia potrebná pri hnojení, ako aj mechanizácia využívaná pri ochrane rastlín. Kapitola č.10 – Zber plodín sa venuje problematike zberu obilnín, kukurice na zrno, zberu olejnín, okopanín, zemiakov a krmovín. Zároveň popisuje stroje používané pri zbere plodín. Platforma sa využíva na dvoch úrovniach EQF(3 a 4).

Súbežne s tvorbou textov bola tvorená E - kniha na báze e-learningovej platformy. Činnosti boli zamerané na rozvoj interaktívnych a textových výukových materiálov pre učiteľov, majstrov odbornej výchovy, zamestnávateľský sektor a študentov.

E – kniha je využívaná pri teoretickej výučbe, v odbornom výcviku, na školenia učiteľov, majstrov odbornej výchovy, zamestnávateľský sektor a študentov. Jednotlivé kapitoly, vytvorené partnermi projektu, boli umiestnené na spoločnej e-learningovej platforme. Na základe vytvorených jednotlivých kapitol, partneri po breakstormingu a následnom odsúhlasení textov vytvorili systém na  otestovanie znalostí študentov v danej oblasti. Pripravili otázky zložené z daného obsahu, príklady na praktický nácvik ako vodiaci nástroj. Tento nástroj je vhodný nielen na samohodnotenie študentom, ale aj na hodnotenie výsledkov vzdelávania pedagógom/školiteľom.

Výstup O2. Príručka pre používateľov - učitelia , majstri a školitelia OVP, žiaci - ako nástroj na používanie E - knihy v prostredí e-learningovej platformy a pracovných listov v edukačnom procese, zároveň ako metodika k hodnoteniu žiakov a stanovenia spätnej väzby na základe výstupov hodnotenia slúži ako nástroj na používanie samotného e-learningového portálu pedagógom/školiteľom, ale má aj pridanú hodnotu vo forme vytvoreného multimediálneho flashu, ktorý bol spracovaný nad rámec projektu. Hodnotenie kvality e-booku bolo dosiahnuté testovaním jednotlivých kapitol u partnerov, a tak sa overilo v praxi, ako sa podľa e- booku učí. Všetci partneri, ktorí boli zapojení do testovania učebnice zhodnotili, že učebnica je vhodne napísaná a zrozumiteľná pre študentov. Skonštatovali, že učebné materiály môžu využívať aj u iných študijných a učebných odboroch technického zamerania, alebo môžu využívať len určité časti jednotlivých kapitol. Vyzdvihli aj tú časť, že po každej kapitole je sumárny test, z ktorého učiteľ vidí, či žiak danú preberanú tematiku pochopil. Spolu otestovalo elektronickú učebnicu 205 žiakov a 20 učiteľov a majstrov OV.

Elektronická učebnica a metodická príručka (Príručka pre používateľov – učitelia, majstri a školitelia OVP, žiaci) bola predstavená na multiplikačnom stretnutí v Nitre, ktoré zorganizovalo Združenie Agrion. Učebnica bola predstavená účastníkom konferencie, ktorí kladne hodnotili predstavený materiál ako významný prínos vo vzdelávaní zamestnancov vo svojich firmách, čo je deklarované a j v rámci spätnej väzby ( dotazník spokojnosti), ktorý bol po konferencii vyhodnotený. Význam a dopad projektu bol potvrdený aj na národnej úrovni počas rokovania na pôde Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky s ocenením prínosu projektu pre odborné vzdelávanie v agrorezorte v Slovenskej republike.

Elektronická učebnica je k dispozícii na  stránke www.agromechatronik.eu. Záujemci o vzdelávací materiál E -vzdelávací materiál – učebnica (e-book) a Príručka pre používateľov – učitelia, majstri a školitelia OVP, žiaci (metodická príručka) kontaktujú koordinátora projektu SOŠ Pruské, ktorý im poskytne prístupové heslá do jednotlivých verzií vzdelávacieho materiálu. 

 

Spracovala:                                                                                                           

Ing. Ľubica Lašová

Publicita našich partnerov v projekte:

https://www.sosgsm.cz/novy-potencial-rozvoje-agrosektoru-agromechatronik 

https://siov.sk/medzinarodna-spolupraca/medzinarodne-projekty/projekt-agromechatronik/

https://agrion.sk/agromechatronik/

https://www.ooe-landwirtschaftsschulen.at/200_DEU_HTML.htm

https://www.ooe-landwirtschaftsschulen.at/45191_DEU_HTML.htm

 
Nadnárodné stretnutie na Štátnom inštitúte odborného vzdelávania Bratislava V rámci projektu „Nový potenciál rozvoja agrosektora – AGROMECHATRONIK“ sa v dňoch 06.07. -07.07.2022 uskutočnilo piate Nadnárodné stretnutie na Štátnom inštitúte odborného vzdelávania Bratislava, na ktorom sa zúčastnili všetci partneri projektu.
Prečo agromechatronik...... Lebo Priemysel 4.0 umožňuje organizáciám získať nové konkurenčné výhody. Dňa 22.6.2022 sa v krásnom prostredí Slovenského technického múzea - Múzeum Solivar, Prešov uskutočnila - Sektorová konferencia na tému Autonómna technika, presné navádzanie a robotika v poľnohospodárstve.
Elektronická učebnica „Nový potenciál rozvoja agrosektora – Agromechatronik“, číslo projektu 2019-1-SK01-KA202-060773 vznikla v rámci projektu Erasmus+ KA2 – Odborné vzdelávanie a príprava – Strategické partnerstvá. Je výsledkom cezhraničnej kooperácie viacerých partnerov SOŠ Pruské, ŠIOV ...
Nadnárodné stretnutie v partnerskej škole LWS Burgkirchen - Ebook V rámci projektu „Nový potenciál rozvoja agrosektora – AGROMECHATRONIK“ sa v dňoch 28.3.2022 – 29.3.2022 uskutočnilo štvrté Nadnárodné stretnutie v partnerskej škole LWS Burgkirchen.
 Nadnárodne projektové stretnutie - Ebook V dňoch 8.9.- 9.9.2021 sa uskutočnilo nadnárodne projektové stretnutie v rámci projektu pod názvom „Nový potenciál rozvoja agrosektora – AGROMECHATRONIK“ v SOŠaG Staré Město.
Partnerstvo v projekte má nadnárodný charakter, výsledkom projektu bude výučbový materiál postavený aj na e-learningovej platforme, ktorý bude využiteľný u jednotlivých partnerov, čím sa dosiahne zosúladenie vedomostí a odborných kompetencií v jednotlivých krajinách. Počas projektu sa vytvoria ...
Dňa 24.01.2020 sa v Bratislave uskutočnil inštruktážny seminár – kľúčová akcia 2- k príprave prihlášok k Výzve 2020 na predkladanie návrhov projektov programu Erasmus+, ktorý viedla p.Paveleková. V rámci tohto inštruktážneho semináru Ing. Janka Fedorová, riaditeľka SOŠ Pruské prezentovala ...

Dokumenty na stiahnutie

Kalendár podujatí

Predchádzajúci mesiac November 2022 Nasledujúci mesiac
Po Ut St Št Pi So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30